Viva la camino

8 september 2016 - Burgos, Spanje

Zoals Fergus al zei, kamp ik met pijn aan mijn linker teen gewricht. Dit had ik niet verwacht. Gisteren alles doorgesproken en alle boekingen gecanceld op 2 na die niet meer te cancelen waren. Het geeft een hoop rust want de etappes van 25 en 30 km zijn niet meer haalbaar. Per dag bekijken we wat we gaan lopen en waar we slapen zien we ook wel. Eigenlijk de meeste mensen die we spreken hebben niets geboekt. We hebben leuke mensen ontmoet en iedereen is reuze aardig en gezellig. Iedere dag komen we wel een bekende tegen. Gisteren kwamen we een Koreaanse tegen die naast ons zat in de trein naar Logrono. Dikke pret. De voertaal op de camino is Engels. Veel Ieren, Australiërs en Amerikanen. De sfeer is open en ontspannen. Vanmorgen stonden we te wachten op de bus naar Burgos. ..in de regen. Met 5 andere pelgrims. Toen de bus eindelijk een half uur later arriveerde bleek er maar plek voor 2....en dat waren dan niet ons dappere pelgrims maar the 2 locals die er net stonden...1 meisje stond er al vanaf 7 uur..maar die bus kwam nooit opdagen. Uiteindelijk met zn vieren een taxi genomen. Ook niet des pelgrims but who cares. Nu zitten we heerlijk in Burgos. Mooi hotel met ligbad. Zonnetje komt net door. Bij de farmacia een overlevingspakket aangeschaft om de vakantie mee door te komen. Daarna zie ik wel verder. VIVA LA CAMINO!

1. Tim:
    8 september 2016
    Hoi Linda en fergus,

Is het geen idee om een fiets te huren?
    Gr Tim
  2. Fergus Gray:
    8 september 2016
    Dat klinkt als een goed idee! Maar ook een gedoe met retourneren etc. Bedankt voor het meedenken Tim